Основи програмування зі Scratch

Scratch – це середовище програмування, розроблене спеціалістами Mасачусетського технологічного інституту для навчання дітей та підлітків основам програмування, для розвитку їхнього мислення, творчих та дослідницьких здібностей. Це легка для засвоєння, зрозуміла дітям мова програмування для навчання структурному, об’єктно-орієнтованому, паралельному (багатопотоковому) програмуванню.
Cередовище Scratch поєднує програмування, графіку і моделювання. Це потужний інструмент створення мультфільмів, ігор, інтерактивних історій, анімованих малюнків, а також програм для вирішення поставлених задач.
Програмування на Scratch відбувається в ігровій захопливій формі. Програма має зрозумілий інтерфейс, графічний редактор, меню готових програм та можливість працювати з мультимедійними об’єктами – графікою, звуком, створювати анімаційні та відео ефекти. Блоки програм у об’єктно-орієнтованому середовищі Scratch складаються з різнокольорових “цеглинок-команд”, які збираються виключно у синтаксично правильні конструкції. Несумісні команди мають різні форми, а отже, є непоєднуваними. Це виключає допущення помилок.
То ж програмувати у середовищі Scratch досить легко! Але незважаючи на це, програма дає можливість створювати цікаві складні проекти з великою кількістю об’єктів, наділених різними властивостями. Однією з основних концепцій Scratch є розвиток власних ідей від задумки до кінцевого програмного продукта. Для цього середовище Scratch має всі необхідні засоби.
Працюючи над проектами у середовищі Scratch, діти знайомляться з поняттями:
  • Спрайт (об'єкт)
  • Скрипт (програма, сценарій)
  • Події, процеси
  • Координатна площина
  • Рух по осі
  • Алгоритм
  • Цикли і умовні оператори
  • Змінні
  • Типи даних
  • Випадкові числа
  • Послідовне та паралельне виконання команд
  • Властивості об’єкта та зміна властивостей об’єкта
На заняттях:
  • Вчимося систематично, послідовно і логічно мислити
  • Розвиваємо увагу, пам'ять, спостережливість
  • Вчимося вирішувати поставлені задачі та самостійно приймати рішення
  • Вчимося працювати в команді, дослухатись до товаришів, а також відстоювати свою точку зору
  • Формуємо навички розробки, тестування та налагодження нескладних програм
  • Створюємо власні проекти: ігри, анімовані малюнки, мультики, інтерактивні історії
  • Розвиваємо уміння презентувати та захищати свої проекти

В кінці курсу:

На фінальному відкритому занятті діти матимуть можливість показати власні проекти батькам. Автори найкращих проектів отримають призи!
  • Тривалість курсу - 36 академічних годин (листопад-березень; лютий-травень).
  • Вартість всього курсу – 4320 грн. (Можлива оплата частинами. При оплаті за весь курс – знижка 10%).
  • Заняття проводяться 1 раз на тиждень: 2х50 хв. з перервою на чай (tea-break) та інші активності (спілкування, ігри, творчість).

Додатково:

Окрім щотижневих занять з програмування, в курс входить:
  • Зустріч зі спеціалістом в одній з таких сфер, як Штучний Інтелект, Блокчейн та інші, на якій можна буде дізнатися про розробку таких технологій "зсередини", поговорити про IT-освіту в топових київських ВУЗах та поставити будь-які питання.

Курс ведуть:

Марія
Київський національний університет технологій та дизайну
"Привіт. Мене звати Марія. Я вивчаю комп’ютерні науки в Київському національному університеті технологій та дизайну. У вільний час малюю та фотографую. Люблю подорожувати, читати книги і слухати класичну музику."
Сергій
Національний Авіаційний Університет, факультет комп'ютерних систем і управління
Досвід роботи з дітьми - 2 роки
С/C++, Java, C#, бази даних, алгоритми і структури даних
"У вільний час граю на музичних інструментах та займаюся самоврядуванням.
Хочу не просто викладати, а розкривати таланти та прищеплювати спрагу до нових знань."
Артем
Київський політехнічний інститут ім. І. Сікорського, факультет прикладної математики
Досвід роботи з дітьми - 3 роки
"Привіт. Мене звати Артем. Програмування ігор - моє маленьке хобі.
Також цікавлюся 3D моделюванням, сноубордингом та граю на барабанах.
Працюю у компанії Ubisoft Kiev тестувальником програмного забезпечення."